Monday, December 22, 2008

PenGaL@man AUG2oo8

samekom...pngalaman yg xdpt aku lpekn...aku tlah trplih ntuk mnyertai psukan bola sepak dlam suKAN university asean ke 14..
brmulenye acare aku iaitu bola sepak pd 14/12..kmi mnentang T.LESTE..Alhamdulillah kami mnundukkn pasukan lawan dgn 1o bebalas kosong..tpi psukan lawan tdaklah bgtu mdah ntuk dklahkn..cntrol ball pasukan T.LESTe jga agk bgus tpi pngalaman yg mnjd taruhan..dgn itu kami layak ke psingan strusnyee..
game ke2 kmi...saat yg dtggu2..brtmu dgn pasukan THAILAND..psukan yg mnjadi saingan dlm acara ini..game brlgsung pada mlm 16/12..sblum prmainan dmulakn..sorakan para pnonton mmbuatkn aku trgmam..rmai bebenor..xpnah aku rase...xtau nk ckp laa..gmuruh beb..
1st half psukan Thai control 1 pdang..mmg ssh nk rmpas bola..aku plak 1st eleven ri 2..mmg ltih..asyik kne kejo bola jer..mmg thai ni bgus psal tktikal..tmat 1st half dan kdudukan still lg kosong2..
start 2st half prmainan kami bebeza dr 1st half..agak agresif ckit..aku mula mnampakkn pranan selaku mdfield..MOHIZAM mlgkapkn jringan yg ke3 beliau dlm tmasya itu dgn mnjrgkn gol kmnangan kmi..kami mng 1 gol ksong..aku amat brsukyur dgn kmenangan itu..mng ngan THAILAND beb..
sparuh akhir kmi brtemu psukan sngapore..kmi tdk trlalu trtkan krna aggapan kmi pd psukan sngapore tdklh sperti thailand..kmi mng 1 kosong hasil jaringan ustat(khairul Izwan) pd mnit ke 42..aku sngat gmbira dgn kmnangan itu krana psukan kmi tlh mlakar sejarah dngan mlayakkn dri ke final..Alhamdulillah..ucapan thniah brtalu2 dtang kpada psukn kami xpcly kpd coach kami iaitu Azman Eusoff,coach Sahih,coach Hazril dan manager kami En muzaffar..

No comments: